Kryteria oceny

Każda z drużyn będzie miała wystawioną ocenę, która będzie odzwierciedlała, na ile jesteście dobrymi 

EURO GOSPODARZAMI:)

 

Kryteria oceny:

Wykonanie zadań

Liczba punktów
Podstawowe


punkt 1
Rozwinięte


punktów 2
Zaawansowane


punktów 3
Wzorowe


punktów 4

Gromadzenie danych, ich uporządkowanie, wartość merytoryczna

Uczniowie nie zgromadzili wymaganych informacji i materiałów koniecznych do zrealizowania zadania, brak własnych opracowań. Nie wszystkie źródła zostały podane, pojawiły się błędy merytoryczne.
Uczniowie w swojej pracy  zawarli wiele przydatnych, dobranych, dobrze opracowanych materiałów.  Zgromadzone informacje są jednak niepełne i niewystarczające do zrealizowania zadania w pełni, nieliczne własne opracowania.
Uczniowie zebrali wszystkie potrzebne informacje, stanowiące logiczną całość, wykorzystane źródła udokumentowali,
materiały wyselekcjonowali i samodzielne opracowali, wszystkie są bardzo  przydatne. Trafnie dobrali zdjęcia, niektóre własne.
Uczniowie zgromadzili wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni, twórczo wykorzystali źródła, uzupełniając je wyjątkowymi materiałami  własnymi: fotografie, filmy. Zaprezentowali własne opisy, opinie, refleksje.

Sposób przedstawienia informacji

Praca wykonana niedbale, mało czytelna dla odbiorcy, uboga graficznie.
Tekst trudny do czytania, z błędami.
Niewyraźne, przypadkowe fotografie.
Prezentacja wykonana estetycznie, tekst czytelny, napisany poprawnie, fotografie trafne i wyraźne.
Prezentacja zawiera drobne błędy techniczne.
Prezentacja wykonana ciekawie, przejrzyście i zrozumiale, przyciąga uwagę odbiorcy.
Tekst poprawny, uporządkowany, dobrej jakości zdjęcia dobrane logicznie.
Uczniowie dobrze posługują się programami prezentacyjnymi.
Bardzo atrakcyjnie wykonana prezentacja: przejrzysta, czytelna, estetyczna, kompletna. Niekonwencjonalny  pomysł przedstawienia informacji wzbudza zachwyt i wielkie zainteresowanie odbiorców. Fotografie własne bardzo dobrej jakości doskonale uzupełniają teksty.

Współpraca
 w grupie
Brak współpracy w grupie, poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania, kolejne kroki nie są wykonywane dokładnie i terminowo.
Uczniowie w niepełny sposób współpracują w grupie, nie wszyscy uczestniczą w realizacji zadania, większość pracy indywidualnej, nie wszystkie kroki wykonywane w terminie.
Dobra organizacja pracy grupy, współdziałanie w grupie, wszyscy uczniowie aktywnie uczestniczą w pracach zespołu, terminowo wywiązują się ze swoich zadań.
Uczniowie wzorowo współpracują, pomagają sobie, czuwają nad całością zadania, wszyscy z wielkim zaangażowaniem uczestniczą w realizacji zadania, bez zastrzeżeń wywiązują się z ustalonych terminów.

Prezentacja wykonanej pracy


Zespół nie potrafi zaprezentować innym wyników swojej pracy. Prezentacja nieatrakcyjna, niepełna.
Brak pewności siebie, słaby kontakt z widownią.
Prezentacja mało oryginalna, niedostatecznie komunikatywna.
Pewność siebie, dobry kontakt z audytorium.
Odpowiednia siła głosu. Dobra wymowa.
Ciekawa prezentacja,  przejrzysta i zrozumiała.
Duża pewność siebie, dobry kontakt z widzami.
Odpowiednia postawa, mimika, gestykulacja,  siła głosu. Dobra wymowa.
Atrakcyjna prezentacja, oryginalne podejście do zagadnienia, wysoko uporządkowana, przejrzysta, logiczna i łatwa w odbiorze.
Ogromna pewność siebie, bardzo dobry kontakt z audytorium.
Wzorowa postawa, mimika, gestykulacja. Odpowiednia siła głosu. Bardzo dobra wymowa.